Wednesday, April 20, 2011

MIMPI

Mimpi...sape kat dunia nih x pnah mimpi wktu tdo nye???
haha...cam pelik kalo seseorg tuh x pnah mimpikan...
Tapi, kalo dh hari2 asyik mimpi ngeri je pon, pelik gak kan...

Post aku kali nih nk cite pasal mimpi yg aku asyik alami sejak akhir2 nih....
sejak akhir2 nih, stiap ari aku mimpi pelik kalo korg nk tau...
maybe aku pnah cite kat kwn baek aku pasal mimpi nih...
tapi, aku x tau le ape kaitan nye mimpi nih, ngan kisah idop aku...

Ade pndpt mengatakan mimpi nih mainan tdo...
ade pndpt laen juge menyatakan stiap mimpi yg kite alami ade mksud t'tentu...
macam mimpi kene patuk ular, akn dpt jodoh x lame lg...
*tapi, aku bkannye mimpi kene patuk ular, k...
haha...stakat nih aku xde jodoh ngan sape2 lg...
x t'buka lg pintu ati nih nk trima org laen...

Ok, b'balek kpd kisah mimpi aku...
mimpi yg slalu hadir dlm tdo aku, mimpi yg sgt2 ngeri...
kalo btol2 le mimpi nih, jd kenyataan, aku mmg x sanggup nk hadapinye...

Pada mulanye, aku slalu mimpi kene kejo ngan org jahat...
aku x tau le ape salah aku, smpai org jahat duk buru ke mana2 aku pergi...
pastu, aku mimpi ade org meninggal (aku x nk bgtau sape yg meninggal tuh), nnti wat aku sedih jerkkk...
mimpi laen lak, aku mimpi mak sedara aku (arwah mak anjang)...
aku ase die macam idop je lg...
aku siap mimpi die bwk aku g jln2 agi...

3 kisah mimpi nih slalu muncul dlm tdo aku...
aku x tau le motif mimpi nih wujud utk ape...
nk kata aku tdo x bace doa, stiap kali nk tdo...
aku akn amalkn ape yg mak aku slalu psan...
bace surah 3 qul, ayat qursi, selawat, mengucap n doa tdo...

Aku harap2 sgt mimpi dh x muncul dlm tdo aku...
wat aku ngeri je...kdg2, tuh aku asyik duk t'fikir pasal mimpi nih...
hurmmm....

No comments:

Post a Comment